آریوس پرواز پارس

آریوس پرواز پارس

آژانس هواپیمایی آریوس پرواز پارس
آریوس پرواز پارس

آریوس پرواز پارس

آژانس هواپیمایی آریوس پرواز پارس

در این جزیره الاغ ها شلوار می پوشند !

‏جزیره ‏Rhea‏ که در سواحل غربی فرانسه قرار دارد یک مقصد مشهور برای سفرهای تابستانی است که این را مدیون سواحل ‏شنی ، آبهای خنک و تمیز و نسیم ساحلی مطبوعی که دارد است. اما این جزیره یک جاذبه مشهور و عجیب دیگر نیز دارد! الاغ ‏ها!‏ ‏‏ ‏ ‏ 
الاغ هایی که در این جزیره هستند از نژاد معمولی نیستند ، به آنها پویتو گفته می شود که جثه بزرگتری نسبت به الاغ های ‏معمولی دارند. این الاغ ها بخاطر سایزی که داشتند در معادن نمک این جزیره به کار گرفته می شدند. یکی دیکر از خصیصه ‏های متفاوت این الاغ ها ، جدا از داشتن بدنی بزرگ ، موی بلند بدنشان است.موهای بدن این الاغ ها به قدری بلند می شود که ‏باعث می شود حتی سایز این حیوانات بزرگتر نیز دیده شود.‏ 
همانطور که گفته شد بخاطر درشت بودن و قدرتمند بودن این حیوانات از آنها در معادن نمک کمک گرفته می شد ، اما در جایی ‏که آنها مشغول به کار بودند حشرات زیادی وجود داشت و معمولا پاهای این حیوانات توسط حشرات گوناگون نیش زده می شد و ‏این مشکلاتی را بوجود می آورد. بنابراین صاحبان آنها تصمیم گرفتند تا برای آنها پوششی درست کنند که از این حشرات در امان ‏بمانند و اینچنین شد که این الاغ ها به الاغ های شلوار پوش مشهور شدند. ‏ 
هرچند امروزه این الاغ ها دیگر در معدن به کار گرفته نمی شوند اما طبق سنت های قدیم همچنان شلوار به پا می کنند و این ‏ظاهر جذاب آنها گردشگران منطقه را به وجد می آورد. در سال 1997 ، فقط 44 الاغ پویتو در سراسر جهان باقی مانده بودند و ‏اگر همانطور ادامه پیدا می کرد نسل آنها منقرض می شد. اما در دهه های آخر قرن بیستم ، مراقبت هایی که از این حیوانات ‏صورت گرفت باعث شد تا سال 2005 تعداد آنها به 450 پویتو برسد.‏
 ‏

گودالی از آتش روی زمین

این عجیب ترین چیزیه که ممکنه به گوشتون خورده باشه .
دروازه جهنم...
دروازه ای که به عنوان یک شگفتی افسانه ای ساخت بشر یا یک بلا شناخته شده و نظر ماجراجوهای زیادی رو به سمت خودش جلب کرده. سال 2013 یک ماجراجوی کانادایی به نام جورج کورونیس با استفاده از یک پوشش محافظ ویژه در دیواره دروازه‌‌‌ی جهنم فرود آمد و اولین کسی شد که به پایین‌ ترین نقطه این حفره راه پیدا کرد. نمونه‌ های خاکی که او از این منطقه جمع آوری کرد نشان داد که با وجود گرمای شدید در این گودال باکتری‌ های اکستروموفیل ساکنن که این باکتری ها با خروج متان و گوگرد زنده هستن.
شعله‌های عظیمی در هوای این گودال زبانه می‌کشن و تابش تهدید کننده‌ ای رو به مسافت مایل‌ ها در صحرای قره قروم ترکمنستان ایجاد می‌کنن. ساکنان محلی از این گودال به عنوان دروزاه جهنم یاد می کنن و با توجه به شنیده هاشون از این محدوده دوری می کنن.
این طور که از افسان های محلی پیداست این حفره بیش از 200 ساله که در حاله سوختنه اما داستان واقعی پشت اطلاعات آن دقیقاً مربوط به همین چند سال اخیره.

تاریخچه حفره گازی دروازه:

سال 1971 وقتی که ترکمنستان بخشی از کشور اتحادیه جماهیر شوروی بود، گروهی از محققان شوروی در حال جستجوی یک محل مناسب برای استخراج گاز طبیعی بودن. چون استان احل نسبت به منابع طبیعی غنی بود، دانشمندان تو دهکده ی کوچیکی تو این منطقه به نام دروازه ساکن شدن. چون این منطقه مناسب ترین محلی بود که شناسایی شده بود و قراری هم برای راه اندازی تجهیزات کندن زمین و همین طور کمپ کارگران تعیین شده بود.
تمام تجهیزات به طور دقیق نصب شدن و گاز استخراج و ذخیره شد و همه این مؤفقیت رو جشن گرفتن. اما یک بد شانسی غیر منتظره ای برای پروژه رخ داد. زمین زیر کمپ و تجهیزات به طور کامل فرو ریخت و به یک منطقه با حفره‌ ای عظیم تبدیل شد. فقط در یک لحظه، هر نشانه‌ای از پروژه حفر گاز به طور کامل ناپدید شد اما خوشبختانه هیچ کس آسیب و صدمه ای ندید. 
کنار از دست رفتن تمام تجهیزات منطقه، دانشمندان با یک مشکل بسیار جدی مواجه شدن. با باز شدن این حفره مقدار زیادی گاز طبیعی در هوا آزاد میشد و تخمین زده شده بود که اگه خروج گاز متوقف نشه می‌تونه هوارو تا چند مایل اطراف منطقه آلوده و مسموم کنه و کشته های زیادی به جا بذاره. به خاطر همین موضوع سریع نفشه ای برای توقف این اتفاق کشیدن. برای توقف انتشار گاز محققان احساس کردن که بهترین راه اینه که حفر رو به آتش بکشن. تخمین زدن که آتش چند روز خواهد سوخت و در این مدت تمام گاز اضافی در حفره  مصرف خواهد شد.
 نقشه انجام شد. گاز آتش زده شد و از آلودگی اتمسفر جلوگیری شد اما به جای اینکه این منطقه فقط به مدت چند روز بسوزه سوختن آتش به طور وحشیانه‌ ای بیش از 40 سال در حفره ادامه یافت و سوخت و شعله کشید.
بازدید کننده ها نام دهکده رو به ظاهر جهنمی حفره ارتباط می‌ دن و به همین دلیل بهش دروازه جهنمی میگن.
حفره دروازه‌ی جهنمی 66 فوت عمق و 230 فوت عرض داره و هر کسی توان دیدن فوران گل سوزان رو در حفره داره. دمای حفره معمولاً بیش از 1000 درجه‌ی سانتی گرادِ و گرما و نور شدید دلیل اینه که چرا حدود هزاران عنکبوت‌ های شتری بزرگ با دسته‌ های زیادی به دروازه جهنمی چسبیدن که یک نسخه جهنمی واقعی ترس از همین عنکبوت هاست.

فواید و مضرات حفره :

تأثیرات سوختن گاز فوق العاده منفی و خطرناکه. حفره دائماً سوزانه و بوی زننده گاز گوگرد رو منتشر می‌کنه و به مدت چند مایل هوا رو پر می‌کنه و باعث می‌شه منطقه ناخوشایند برای کسانی باشه که نزدیک این منطقه هستن و زندگی می کنن. این گاز نه تنها بوی بدی داره، هوا رو هم آلوده می‌کنه. شعله‌ها بسیار شدیدن که تابش حفره می‌تونه از چند مایل دورتر در شب و روز دیده بشه.
تنها فایده‌ی این منطقه اینه که دروازه‌ ی جهنم به یک جاذبه‌ی توریستی بسیار مهم برای کشور ترکمنستان تبدیل شده. افراد از همه‌ی جای دنیا با ویژگی‌ های سر سختی و شجاعانه در لبه‌ ی این حفره می‌ایستن و به آتش‌ های تماشایی و دیدنی خیره می‌شن.

بزرگ ترین میدان نیلوفر آبی دنیا

این بار رکوردی در گینس را بررسی می کنیم که به جرات می توان گفت یکی از زیباترین رکوردهای ثبت شده در گینس است، مساحت این میدان نیلوفری 1.08 کیلومتر است، نیلوفرهایی که به صورت پیوسته کنار هم قرار گرفته اند اما به صورت کلی مساحتی که نیلوفر آبی در آن کاشته شده ۶۰ کیلومتر می باشد به همین دلیل به عنوان بزرگ ترین میدان نیلوفرهای آبی شناخته می شود.

شاید بهتر باشد در ابتدا کمی با گل های فوق العاده زیبای نیلوفرهای آبی آشنا شویم، گل نیلوفر آبی که به رنگ های صورتی و سفید دیده می شود در فصل بهار و بر روی آب می روید، این گل ها به صورت دسته جمعی شکل بسیار زیبایی دارند و هر کجا که می روند از محبوب ترین اماکن گردشگری می شوند.

مردم چین برای ثبت این دریاچه در رکوردهای گینس بسیار تلاش کردند تا بتوانند آن را به یکی از برترین و پر بازدیدترین مکان های توریستی در چین تبدیل نمایند، علاوه بر زیبایی های این گل، لازم است بدانید که قسمت میانی این گل ها خوراکی هستند و به قیمت بالایی به فروش می رسند، به همین دلیل از نظر اقتصادی این دریاچه برای چین بسیار مفید می باشد، گفته می شود که سالانه ۸ میلیون کیلوگرم از این مرداب زیبا گل برداشت می شود .

باغ نانگ نوچ ( Nongnooch Tropical Garden )

باغ نانگ نوچ ( Nongnooch Tropical Garden ) که یکی از زیباترین دیدنی های پاتایا می باشد، در 18 کیلومتری جنوب پاتایا قراردارد. این باغ زیبا مملو از انواع گل های ارکیده، نخل های زیبا، گیاهان تزیین شده و گل های گوناگون از اقصا نقاط جهان است. هر روزه نمایش های فرهنگی و شوی فیل ها در این مکان اجرا می شود.

باغ استوایی نانگ نوچ یکی دیگر از دیدنیهای پاتایا تایلند به شمار می رود  که از ویژگی های جالب و  زیبای این باغ،  طرح و مدل باغ های فرانسوی و گروهی از خانه های سنتی تایلند می باشد که جلوه زیبایی را به این باغ بخشیده است.گردشگران می توانند از نمایش ورزش رزمی موی تای تایلندی که ورزش سنتی و مورد علاقه مردم تایلند می باشد و یا حرکات نمایشی فیل ها در این پارک لذت ببرند. از برنامه های تفریحی این پارک، نمایش فرهنگ و هنر تایلند است که در آن نمایش رقص فولکلور تایلندی همراه با موسیقی زنده اجرا می شود و از مهمترین جاذبه های گردشگری پاتایا می باشد.

این محل همه روزه از ساعت 9 صبح الی 17 عصر بر روی عموم باز می باشد.

بهترین ایده و انتخاب برای فرصت محدود شما بازدید از پارک نانگ نوچ می باشد. بهتر است در این باغ استوایی بزرگ و زیبا که از بهترین دیدنیهای تایلند است، یک دوچرخه کرایه  کنید و با آن تمامی نواحی این پارک زیبا را ببینید.

تور تایلند (پاتایا)برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید

مینی سیام ( Mini Siam )

مینی سیام مکانی در مرکز شهر پاتایا کشور تایلند قرار دارد، که ماکت هایی از آثار باستانی کشورهای مختلف جهان را در آنجا در سایز کوچک برای گردشگران کشور تایلند گردآورده شده است.

این آثار که به دست هنرمندان تایلندی ساخته شده اند، شامل بناهایی چون برج ایفل، کاخ کرملین، کاخ الیزه، برج پیزا، طاق نصرت، کاخ پادشاهی تایلند و هم چنین تخت جمشید (پارسه) صدها معماری زیبای دیگر از سرتاسر جهان می شوند. مینی سیام اولین مجموعه مینیاتوری کشور تایلند و سومین مجموعه مینیاتوری بعد از نمونه های مشابه آن در هلند و تایوان است که بیش از ۱۰۰ مدل مینیاتوری از آثار تاریخی و باستانی جهان را در مقیاس ۱:۲۵ در خود جای داده است.
مسیر این ماکت ها طوری طراحی شده که شما در یک جاده حرکت می کنید و تمام ماکت ها را می بینید و اگر می خواهید دوباره برگردید باید کل مسیر را طی کنید یعنی در حقیقت یک مسیر فقط برای تماشای ماکت ها وجود دارد. در این مجموعه عده ای از هنرمندان کهنه کار تایلند ، در فضایی بزرگ و سرسبز آثار زیبایی از سمبلهای نمادین کشورهای دنیا را گرد هم آورده اند و در واقع مینی سیام یک mini world است.
سیام نام قدیم کشور هزار معبد یعنی تایلند است و کلمه مینی سیام به معنای تایلند کوچک است. از زیبا ترین ماکت های قرار داده شده در مینی سیام ، ماکت تخت جمشید از ایران است که مورد توجه بازدید کنندگان قرار می گیرد.

تخمینی که از آمار بازدید توریستها و مردم تایلند از این پارک زیبا زده شده است در حدود ۱۰ میلیون نفر در سال است.شهر پاتایا در فاصله ۱۶۵ کیلومتری و در جنوب شرقی شهر بانکوک قرار دارد.  پاتایا با بازدید بیش از ۵٫۵ میلیون توریست خارجی در سال که بیشتر آنان را مردان تشکیل می‌دهند، یکی از مهم‌ ترین مناطق توریستی کشور تایلند به حساب می‌ آید.