آریوس پرواز پارس

آریوس پرواز پارس

آژانس هواپیمایی آریوس پرواز پارس
آریوس پرواز پارس

آریوس پرواز پارس

آژانس هواپیمایی آریوس پرواز پارس

آبی تراز مالدیو

دیدنی های بیشتر از مالدیو


گودال تو‌سائو در سا‌ئوما

معروف به گودال بزرگ، نامی که با توجه به شکل آن برای آن در نظر گرفته شده است. استخری طبیعی که در دل اقیانوس آرام قرار دارد. برای رسیدن به این استخر زلال و زیبا باید از میان جنگل‌های پرآب قرار گرفته در منطقه آتشفشانی لاوا واقع در جزیره اوپولوی سائوما عبور کنید. بعد از آن همه چیز به میزان شجاعت شما بستگی دارد. شیرجه از ارتفاع و یا پایین آمدن از نردبان و رعایت جانب احتیاط برای ورود به آب. ارتفاع آب این گودال به حدود ۳۰ متر می‌رسد. اتصال آب این گودال با آب اقیانوس این اطمینان خاطر را می‌دهد که آب آن خشک نخواهد شد.

پالاوان در فیلیپین

اگرچه با یک پرواز کوتاه از مانیل تا پالاوان راهه است، اما به محض ورود متوجه می‌شوید که در دنیایی دیگر پای گذاشته‌اید. صخره‌های سرسبز بر‌آمده از آب، رنگ آبی سیر آب‌های اطراف، سواحل مرموز و مرجانی و انبوه ماهی‌های موجود در آن تنها بخشی از زیبایی این منطقه است.

جزیره ی پالاوان (Palawan) جزو کشور فیلیپین است که در ناحیه ی میماروپا (Mimaropa) یا ناحیه ی چهارم مستقر شده. شهر مرکزی پالاوان شهر Puerto Princesa می باشد و از لحاظ وسعت ناحیه ی اختیارات قانونی، بزرگترین شهر کشور فیلیپین می باشد. جزایر پالاوان از میندورو واقع در شمال شرقی تا بورنیو واقع در جنوب غربی گسترده شده است. همچنین این جزیره بین دریای چین جنوبی و دریای سولو قرار گرفته. این گستره به نام بزرگترین جزیره، یعنی پالاوان با 450 کیلومتر طول و 50 کیلومتر عرض، نام گذاری شد.

پالاوان حدود 2000 کیلومتر ساحل دارد که در 1780 جزیره، خلیج کوهستانی و سواحل شنی سفید گسترده شده است. پالاوان همچنین خانه ی گستره ی عظیمی از جنگل های بکر می باشد که رشته کوه های آنرا می پوشاند. میانگین ارتفاع این کوه ها به 1100 متر می رسد و بلندترین قله ی آن به نام Mantalingahan حدود 2086 متر می باشد. این گستره ی کوهستانی منبع تهیه ی الوارهای گرانبهایی است. زمین جزیره ی پالاوان مخلوطی از سواحل، تپه های ناهموار، دلتاهای بین دره ها و جنگل های انبوهی می باشد که در اطراف پیچ و خم های رودخانه ای پراکنده شده که منبع آبیاری آنها می باشد.

تاریخ پالاوان به حدود 22000 سال قبل بازمی گردد و قطعات استخوان مرد تابون (Tabon) که در شهر Quezon یافت شده مدرکی برای اثبات این مدعاست. هرچند که نژاد غارنشینان این منطقه هنوز کشف نشده است اما انسان شناسان معتقدند که این افراد اهل بورنیو بوده اند. دانشمندان و انسان شناسان بقایای جسد این مرد تابون را به همراه لوازم و سازه های دستی اش در درون حجره های همین غارها که به عنوان مهد تمدن فیلیپین شناخته شده اند، پیدا کرده اند.

دریاچه پیتو در کانادا

دریاچه پیتو در پارک ملی بنف کانادا واقع شده است و از یخچال های طبیعی تغذیه می شود. در طول تابستان مقدار زیادی پود سنگ در آن سرازیر می شود که رنگ آن را به آبی روشن (آبی خامه ای!) تبدیل می کند.
دریاچه پیتو واقع در پارک ملی بانف به خاطر رنگ آبی یخی منحصر‌به‌فرد خود بسیار معروف است و بارها سوژه عکاسان قرار گرفته است. رنگ‌آمیزی شگفت‌انگیز این دریاچه از قله «باو» چشم‌اندازی خیره‌کننده فراهم آورده است. در واقع بیشتر عکس‌های پوستری این منطقه نیز از همین نقطه گرفته شده‌اند. نکته جالب در این منطقه نیز وجود چشمه‌های آب گرم طبیعی در آن است که بسیاری برای خواص درمانی به آن‌ها رجوع می‌کنند.

ایسلاس‌روزاریو در کلمبیا

در منطقه کارتاگنا، زنجیره‌ای کوچک از جزایر خالی از سکنه به نام ایسلاس دروزاریو وجود دارد. سواحل ماسه سفید آن توسط آب‌های عمیق آبی محاصره شده‌اند. این سواحل مرجانی زیستگاه هزاران آبزی استوایی هستند

جزیره هاولاک در هند

این جزیره یا به بیانی بهشت دورافتاده، بخشی از زنجیره جزایر آندامان در خلیج بنگال است. سفر به این جزیره راحت نیست، اما ساحل ماسه‌ای سفید آن در ترکیب با آب‌های کبود رنگ، آنقدر زیبا است که ارزشش را دارد. علاقمندان به دنیای زیر آب هم قدر این مکان را به خوبی می‌دانند. جزیره هاولاک همان مکانی است که شما را به کلی از فضای شلوغ کسب و کار و روزمرگی خارج می‌کند.
جزیره ی هاولاک یکی از بزرگترین جزایر آندامان و نیکوبار است که در سراسر منطقه در فضایی به مساحت حدود 113.93 کیلومتر مربع گسترش یافته است. سفر به این جزیره برای انجام یک سفر اکو توریستی ایده آل است چرا که گیاهان سبز شاداب و آب لاجوردی زیبایی دارد. چند سایت غواصی و اسنورکلینگ فوق العاده نیز در هاولاک وجود دارند که آن را به یک محل عالی برای غواصان مشتاق بدل ساخته است.
اما حتی اگر شما یک غواص حرفه ای نیستید ، غواصی با راجان Rajan ، فیل موجود در اینجا را امتحان کنید. راجان متخصص در شنا در زیر آب است و اگر ترس از رفتن زیر آب دارید می توانید چند راهنمایی از او بگیرید!

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.