آریوس پرواز پارس

آریوس پرواز پارس

آژانس هواپیمایی آریوس پرواز پارس
آریوس پرواز پارس

آریوس پرواز پارس

آژانس هواپیمایی آریوس پرواز پارس

پل اسکای واک (Sky walk) در چین

مکان های دیدنی چین

برای بعضی از افراد تفریح کردن هیچ مرزی ندارد. این تفریح ها گاهی پرهیجان و مفرح و گاهی اما خطرناک هستند. البته با پیشرفت دانش انسان ها همیشه سعی می شود تا جای ممکن، همه ی نکات ایمنی رعایت شود. یکی از این تفریحات هیجان انگیز و نسبتا خطرناک، پل اسکای واک در چین است. 

همراهمان باشید گویا آن قدر این پل ترسناک است که بازدیدکنندگان از راه رفتن بر روی این پل شیشه ای وحشت دارند و خیلی ها ابتدای راه پشیمان می شوند.

این پل که قبلا چوبی بوده در مقایسه با طراحی امروزیش اصلا ترسناک نبوده است. امروز روز هیجانی خواهد بود ، بدون شک گام برداشتن بر روی پل شیشه ای ۳۰۰ متری چین تجربه ای فراموش نشدنی خواهد بود …

مسئولان ساخت مکان های گردشگری چین، در استان هنان (Henan)، یک پل  شیشه ای بسیار دلهره آور در دل آسمان ساخته اند تا بتوانند گردشگران بیشتری جذب کنند. البته ظاهرا در کارشان موفق بوده اند چون این پل هوایی ترسناک توانسته گردشگران زیادی را که اهل هیجان و ترس هستند، به خود جذب کند. اگر نمی دانید شما هم جز این دسته از افراد قرار می گیرید و یا نه، کافی است به این جمله دقت کنید: دوست دارید تا فرصتی برای دیدن دنیا از زاویه دید پرندگان بدست بیاورید؟ اگر بله، پس این تفریح خوراک شماست!

یکی از افرادی که از این پل بالا رفته است، دانش آموزی به نام Li Shu Zhen است و در این باره می گوید: هر بار که به پایین نگاه می کنید ناگهان ترس همه ی وجودتان را می گیرد و قلبتان از ترس می ایستد اما بعد باید سعی کنید به مناظر اطراف دقت کنید و نهایت لذت را از آن ببرید.

اسکای واک یک پل شیشه ای  کاملا شفاف است که ۳۰۰ متر طول و ۱۸۰ متر ارتفاع دارد و برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ افتتاح شد. سازندگان این پل ترسناک در باره ی آن گفته اند که پنل های شیشه ای طراحی شده می توانند در برابر بادهای شدید، زلزله و وزن بیشتر از ۷۰۰ نفر دوام بیواروند. اما اگر پل شیشه ای بشکند چه؟

واقعیت این است که بعضی از کارشناسان در این باره می گویند این پل ها بیشتر برای جلب گردشگر ساخته شده اند نه به عنوان محلی برای رفت و آمد. بنابراین این امکان وجود دارد که پل ها از نظر ایمنی، خیلی آزمایش نشوند.

کیت براونلی، یکی از متخصصان معماری است که در ساخت پل شیشه ای موزه علوم لندن، همکاری کرده است و در این باره می گوید: دلیل محبوب بودن و پر طرفدار بودن این پل ها، هیجان و ترسی است که موقع عبور از روی آن به انسان دست می دهد.

در سال ۲۰۱۴، یک حادثه وحشتناک باعث شد تا بازدیدکنندگان فورا از روی پل های شیشه ای فرار کنند. در واقع علیرغم اینکه فقط ۲ هفته از افتتاح پل گذشته بود، قسمتی از اسکای واک که در استان هنان قرار داشت، ترک برداشت و این پارک فورا تعطیل شد. البته چند روز بعد مسئولین پارک گفتند جای نگرانی نیست و ترک های مهمی نبوده است اما واقعا آیا این پل های شیشه ای امن هستند؟ آیا اصلا استفاده از شیشه در محیط کوهستانی کار عاقلانه ای است؟

معماری متخصص به نام آدام هولیکا (Adam Holicska) در این باره می گوید: این پل های شیشه ای را متخصصان ماهری می سازند و مطمئنا از نظر امنیت آن را چک می کنند اما نباید فراموش کرد که در یک محیط کوهستانی شیشه می تواند شوک شود و ایمنی اش کم شود مخصوصا اینکه در این محیط ها امکان ریزش سنگ همیشه وجود دارد!

با تمام این اوصاف هنوز هم کاربرانی هستند که با تمام وجود دوست دارند از این پل ها باز هم ساخته شود.


خیلی از بازدیدکنندگان این پل سعی می کنند طوری وانمود کنند که انگار کار سختی نیست و راه رفتن بر روی پل شیشه ای با زمین فرقی ندارد اما در ابتدای پل شاهد هستیم که با تردید همراهانشان را ترقیب می کنند که آنها اول روی پل بروند و می ترسند و حتی بعضی از آنها که پشیمان شده اند توسط دوستان و همراهانشان به روی پل کشانده می شوند یا دستان هم را محکم می گیرند و چشمانشان را می بندند حتی گاهی هم می بینیم که افرادی از ترس در میانه های پل دراز می کشند و سینه خیز ادامه ی مسیر را طی می کنند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.