آریوس پرواز پارس

آریوس پرواز پارس

آژانس هواپیمایی آریوس پرواز پارس
آریوس پرواز پارس

آریوس پرواز پارس

آژانس هواپیمایی آریوس پرواز پارس

جزیره ای که تنها یک ویرانه از آن باقی مانده است!

شهر ساحلی سوآکین Suakin در شمال شرقی سودان، قرن ها در خط ساحلی شرقی آفریقا بندری مهم از منظر فرهنگی و تجاری محسوب می شد. این شهر بر یک جزیره ی مسطح و بیضی شکل و در ساحل غربی دریای سرخ قرار گرفته است. این جزیره داخل یک آبراه باریک واقع شده که 4 کیلومتر طول و در قسمت پایانی 2 کیلومتر عرض دارد. در این حوضه ی آبریز کم عمق، دو جزیره ی مرجانی نسبتا گرد واقع شده اند؛ یکی از این جزیره ها بدون سکنه است و چیزی جز قبرستان بر روی آن یافت نمی شود. جزیره ی دیگر که در جنوب واقع شده سوآکین نام دارد و از طریق یک گذرگاه دست ساز به خشکی های اطراف متصل است

 

زمانی سوآکین بندر اصلی سودان به حساب می آمد ولی وقتی که اوایل قرن بیستم یک بندر جدید (بندر سودان) در قسمت شمالی ساخته شد، بندر سوآکین اهمیت خود را از دست داد. به مرور جمعیت این جزیره کم شد تا زمانیکه کاملا خالی از سکنه گشت.

با وجود آنکه در بسیاری از اسناد تاریخی و داستان های جهانگردی به سوآکین اشاره شده، اما از آنجا که این مکان هیچ گاه موضوع پژوهش های دقیق باستان شناسی نبوده، بخش های زیادی از تاریخ اولیه ی آن همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد. باور می رود که سوآکین همان Limen Evamgelis باشد که Ptolemoy آن را آرمیده بر یک جزیره ی دایره ای شکل در انتهای یک آبراه طولانی توصیف کرده است. اولین ارجاع واقعی به سوآکین با نام خودش از ال همدانی Al-Hamdani در قرن دهم است که آن را در همان زمان نیز یک شهر باستانی معرفی می کند.

 

در آن زمان، سوآکین رقیب یک بندر دیگر به نام عیذاب Aydhab در دریای سرخ بود که به مصر نزدیک تر بوده و تحت سلطه ی مستقیم آن قرار داشت. مصری ها سعی کردند کنترل سوآکین را از قبیله ی بومی Beja در بیاورند و به همین دلیل هم همواره بین این دو جنگ و درگیری بود. رقابت بین این دو بندر در نهایت در نیمه ی قرن پانزدهم منجر به سقوط عیذاب شد. از آن زمان به بعد، سوآکین تبدیل به بندر اصلی در خط ساحلی دریای سرخ گشته و برتری خود را نیز تا افتتاح بندر سودان در سال 1992 حفظ نمود

 

پس از روی کار آمدن بندر سودان، سقوط سریع سوآکین آغاز گشت. در طول یک دهه، بارانداز ناپدید شده و اسکله ها نابود شدند. در انتهای دهه ی 1930، جزیره ی سوآکین حیات خود را از دست داد و تنها تعداد کمی از ساکنان آن در بخش های اصلی این شهر باقی ماندند.

 

امروز این جزیره چیزی جز مجموعه ای از خرابه ها نبوده و ساختمان های ساخته شده از سنگ های مرجانی آن که زمانی بسیار زیبا بودند امروز در معرض نابودی قرار دارند. حتی از زیر خرابه های لرزان شهر می توانید تنوعی غنی از فرهنگ های مختلف را مشاهده کنید. جالب است بدانید که اخیرا بخش هایی از شهر احیا شده و در لبه ی شمالی جزیره نیز ساخت و سازهای جدیدی به چشم می خورند.

 

رستوران 360 استانبول

تور استانبول

رستوران ۳۶۰ استانبول مکانی است برای دیدن و دیده شدن و در طبقه بالای ساختمان تاریخی Misir واقع شده است.

رستوران ۳۶۰ مجموعه ای عالی در استانبول است که برنده چندین جایزه بین المللی شده است این رستوران در یک پنت هاوس در یک آپارتمان متعلق به قرن ۱۹ مشرف به سفارت های قدیمی در بی اوغلو واقع شده است . دکور غیر معمول 360 که با استفاده از جیوه، استیل، شیشه، و مخمل انجام شده است همه چیز را برای گذراندن شبی عالی با کسی که دوستش دارید فراهم کرده است. این رستوران یک نمای ۳۶۰ نفس گیر از استانبول تا کلیسای سنت آنتوان به شما نشان میدهد . سراسر تنگه بسفر به مسجد ایاصوفیه و دریای مرمره از این رستوران قابل رویت است
رستوران ۳۶۰ درجه برای ناهار و شام باز است این رستوران یک مکان عالی برای چشیدن مزه های مدرن در ترکیه با غذاهای بین المللی و انتخاب نوشیدنی های منحصر به فرد است رستوران ۳۶۰ تبدیل به مرکز تفریحی در تعطیلات آخر هفته میشود با موسیقی زنده و حضور هنرمندان با استعداد و اجرای زنده رستوران ۳۶۰ استانبول مفهوم یک تجربه غذاخوری متفاوت است. این مفهوم شامل چهار عناصر حیاتی؛ آشپزی – طراحی – سرگرمی و جو عالی است. همه عناصر در ۳۶۰ در هماهنگی کامل با یگدیگر هستند. سه حوزه متصل به هم در رستوران وجود دارد کافه، سالن نوشیدنی و کافه نوشیدن های گرم آتش رستوران با تزئین زیبا به سبک مینیمالیستی دکور شده است
این رستوران استانبول بهترین مکان برای ارائه ترکیبی از غذاهای سنتی ترکیه و تأثیرات غذاهای بین المللی است. میتوانیم تضمین کنیم که شما یکی از تجربه های ناهار خوری قابل توجه در زندگی خود در این رستوران خواهید داشت

جشنواره بالی اسپریت (BaliSpirit)

جشنواره بالی اسپریت (BaliSpirit) یکی از جشنواره هایی یه شمار می آید که برای ماه ها شما را تحت تاثیر قرار می دهد، به شما انرژی می دهد و احتمالاً در این جشنواره که بر اساس  دوستی، صمیمت، رفاقت و همدلی استوار است با دوستان خوب جدیدی آشنا می شوید. وقت برای رفتن به تماشای اجراهای موسیقی و رویدادهای فرهنگی بسیار است تا در آنها خودتان را خسته کنید و سپس هفته ها طول بکشد تا از دیوانگی که در این رویدادها دچارش شده اید، بهبود حاصل کنید. این جشنواره مانند جشنواره های رو به افزایش علاقمند به سفر، پدیده نسبتاً جدیدی به شمار می آید، جشنواره ای که در آن به جای اینکه خسته شوید، سر حال می شوید. با حضور ارائه دهندگان برنامه های بهداشت و سلامت از سراسر جهان (و شرکت کنندگان از بیش از 50 کشور) در این جشنواره، خود را برای کسب تجربه ای زیبا آماده کنید که با برنامه های متنوعی که روستای زیبا و باشکوه یوبود اندونزی طی صدها سال برای بازدیدکنندگان خود فراهم نموده، تمام شش حس شما را درگیر می نماید. این جشنواره فرزند قدیمی تر نسل جدید جشنواره های بازار به سرعت در حال رشد سفرهای تاریخی به شمار می آید. این جشنواره رویدادی است که ضمن اینکه از نظر اجتماعی و معنوی تاثیر خوبی دارد، باعث می شود هم از نظر جسمی و هم احساسی نیز حس خوبی داشته باشید. جشنواره بالی اسپریت (BaliSpirit) یک رویداد است و من رویداد‌ها را دوست دارم...

آیا جشنواره بالی اسپریت 2017 تنها یک جشنواره یوگا به شمار می آید؟

احتمالاً در این جشنواره با مربیان یوگا از بیش از ده ها کشور جهان مواجه خواهید شد و-بله- یوگا در کنار کلاس های متنوعی که در طول روز و عصرها برگزار می شود، بخش اساسی این رویداد به شمار می آید. برنامه های این جشنواره عبارتند از: کلاس های موسیقی و هنر، تورهای معابد محلی و اماکن معنوی، کارگاه های آموزشی تغذیه و سلامت، و مجموعه ای از فعالیت های خانوادگی نظیر رقص بالی برای کودکان، شعبده بازی و سیرک، و قصه گویی. فعالیت های روزانه این جشنواره در مرکز هنری پِرناتی بالی برگزار می شود. شب ها به تفریحگاه و موزه هنر آرما می روید و برنامه های مختلفی از ارکسترهای گروه های موسیقی محلی تا اجرای ستارگان مشهور جهانی موسیقی و نمایش های خیمه شب بازی بالی را تماشا خواهید کرد. انتظار هر چیزی در زمینه موسیقی الکترونیک تا موسیقی محلی و آوازهای مذهبی اما همه با لطافتی که از این جشنواره رویدادی پر انرژی ساخته است، را داشته باشید.

دوست یابی

اغلب در این فستیوال با کسانی ملاقات می کنید که از شما دعوت می کنند تا بعد از کنسرت برای صرف یک لیوان نوشیدنی یا چای به ویلای آنها در نزدیکی جشنواره بروید تا از منظره مهتاب شهر بالی لذت ببرید. به همین دلیل، این جشنواره برای کسانی که تنها سفر می کنند، رویداد مناسبی به شمار می آید و زمان برگزاری این جشنواره زمان مناسبی از سال برای سفر و بازدید از بالی محسوب می شود چون این شهر در ماه مارس خیلی شلوغ نیست.

 

آیا درباره جشنواره بالی اسپریت کنجکاو هستید؟

در نمایشگاه دارما که روزها بر پا می باشد و بازار شبانه این جشنواره، طیف متنوعی از فروشندگانی حضور دارند که به شما یاد می دهند چگونه زندگی سالم تری داشته باشید. کلبه های عرضه داروهای شفابخش در این بازارها وجود دارد که در آنها روش های درمان مفاصل، ریکی، تعادل چاکراها، ماساژ اِسالن، درمان های سنتی بالی، و داروهای Tama-Do Sound ارائه می شود. و برای کسانی که به شدت سنتی هستند، فالگیرهای کارت های تاتورت و طالع بین ها هم در این بازار حضور دارند. فقط بدانید که کیفیت کلی کار درمانگران در این بازار کاملاً بالا است، پس این جشنواره مکان مناسبی برای امتحان کردن برخی از روش های درمانی به شمار می آید.

تاریخ جشنواره : 29 اسفند 1395-06 فروردین  1396

برای اطلاع از تور بالی لطفا کلیک کنید

بلژیک شکلاتی

بلژیک ۳۰,۵۲۸ متر مربع مساحت و ۱۱,۲۵۹,۰۰۰ نفر جمعیت دارد، در این کشور ترکیبی از مردم فرنسه، آلمان و هلند زندگی می کنند، از نظر فرهنگی بسیار غنی ست و به داشتن شکلات های خوشمزه و قلعه های زیاد معروف است،  این کشور در سال ۲۰۰۲، مرگ آسان بیماران لاعلاج را قانونی کرد و از کشورهایی است که تحصیلات تا سن ۱۸ سالگی را اجباری کرده است.

اینجا کشوری شکلاتی است!

وقتی اسم بلژیک را می شنویم فورا یاد شکلات های خوشمزه می افتیم، این کشور از سال ۱۶۳۵ با نام شکلات پیوند خورده است. در قرن ۱۸، شکلات و به ویژه هات چاکلت ها بسیار محبوب شدند، ترکیباتی که در شکلات استفاده می شود تحت قوانینی مشخص است تا از تخلفاتی که باعث پایین آمدن کیفیت آن می شود جلوگیری شود، هر شکلات باید حداقل ۳۵ درصد کاکائو خالص داشته باشد. در سال ۲۰۰۷، برای اینکه کیفیت خوب این محصول را حفظ کنند اتحادبه اروپا یک سری استانداردهایی را ایجاد کرد تا شکلات هایی که تحت نام «شکلات بلژیکی» هستند حتما از این استانداردها پیروی کنند، در بلژیک می توانید شکلات های متنوعی پیدا کنید چون در اینجا هر سال ۲۲۰,۰۰۰ تن شکلات تولید می شود و این یعنی به هر بلژیکی ۲۲ کیلو شکلات می رسد!



این کشور ۳ زبان رسمی دارد!

کشور بلژیک سه زبان رسمی آلمانی، هلندی و فرانسوی دارد و انگلیسی زبان خارجی در نظر گرفته می شود  در این کشور ۵۹ درصد افراد هلندی، ۴۰ درصد فرانسوی و ۱ درصد آلمانی صحبت می کنند و در کل، فقط ۷۷۰۰۰ نفر در این کشور به زبان آلمانی صحبت می کنند.

سیب زمینی سرخ کرده در اصل برای بلژیک است

سیب زمینی سرخ کرده غذایی فرانسوی نیست بلکه در اصل از بلژیک آمده اما همچنان فرانسه ادعای این را دارند که اصلیت این غذا برای کشور آن هاست، بلژیک توضیح می دهد که سیب زمینی سرخ کرده را برای این French Fries می نامند که دو کشور فرانسه و بلژیک زبان و مرز مشترکی دارند. طبق گزارشاتی که روزنامه ها منتشر کردند در دره میوس سیب زمینی ها از سال ۱۶۸۰ کاملا در روغن غوطه ور شده و سرخ می شوند، مردم این دره عادت دارند که ماهی های کوچک را سرخ و سپس بخورند، در فصل سرما که دسترسی به ماهی نیست و آب رودخانه یخ می زند به جای ماهی، سیب زمینی ها را خرد کرده و در روغن سرخ می کنند. در سال های اولیه استفاده از سیب زمینی سرخ کرده در این کشور، آمریکایی ها و سربازان انگلیسی به بلژیک آمدند و این غذای خوشمزه را خوردند و برای اولین بار واژه  French fries توسط آن ها استفاده شد، آن ها برای این اسم آن را French گذاشتند چون زبان رسمی و زبان محلی بلژیکی ها، فرانسوی بود و شاید برای همین فکر می کردند که در فرانسه هستند!


قایق سواری در معروف‌ ترین کانال‎ های آبی دنیا!!

دیدنی های آمستردام


کانال‌ها آب راه‌هایی هستند که گاها از وسط شهرهای بندری می‌گذرند. جذابیت خاصی که کانال‌ها به شهر می‌دهند گاها موجب شهرت شهر می‌شود. از جهت دیگر در چنین شهرهایی می‌توان شاهد رفت آمد قایق‌های کوچک و بزرگ از وسط کانال بود. که همین جریان فضایی خاص و جالب به شهر می‌دهد. معروف‌ترین شهر دنیا که می‌توان در جای جای آن با معروف‌ترین کانال‎های آبی دنیا رو به رو شد و با قایق از  منطقه‌ای به منطقه ی دیگر رفت ونیز در ایتالیاست. این جریان اغلب اوقات موجب می‌شود که شهر فضایی توریستی به خود بگیرد 

1- Canals of Amsterdam

از دیگر شهرهایی که یکی از معروف‌ترین کانال‎های آبی دنیا در آن قرار دارد می توان به آمستردام اشاره کرد. این شهر فوق العاده زیبا در شمال اروپا قرار گرفته و جذابیت‌های خاص خودش را در اختیار انواع تور مسافرتی قرار داده است . کانال‌های معروف آمستردام در قرن  17 میلادی و در دوران اوج قدرت امپراتوری این خطه در شهر بنا شدند. در حال حاضر می‌توان شاهد بیش از 1000 کیلومتر کانال و آب راه در این شهر تاریخی و زیبا بود. از جهت دیگر بیش از 1500 قطعه پل برای عبور و مرور از این کانال‌ها در شهر تعبیه شده است. می‌توانید در جوار این کانال‌های فوق العاده از معماری 1550 ساختمان کلاسیک شهر هم لذت ببرید و تور مسافرتی منحصربه فردی را در آمستردام تجربه کنید.

2- Canals of Bruges

بروژ یکی از زیباترین شهرهای اروپایی است که در شمال غربی کشور بلژیک واقع شده. این شهر به دلیل بهره مندی به کانال‌های فوق العاده‌ی متعددش به ونیز شمالی معروف است. در دوره‌ی میانه تجار شهر تصمیم گرفتند که انشعاباتی از رود  Reie را در قالب کانال‌هایی از سرتاسر شهر عبور دهند و به این طریق بتوانند محصولات خود را با قایق و کشتی به نقاط مد نظر خود منتقل کنند. در حال حاضر این کانال‌ها کاربرد تجاری ندارند اما توانسته‌اند به بهترین شکل ممکن در جذب توریست های داخلی و خارجی موفق عمل کنند به گونه ای که در تمام فصل‌های سال می توان تورمسافرتی ویژه‌ای را در این شهر فوق العاده زیبا و کلاسیک مشاهده کرد.

3- Hoi An

این دهکده‌ی ماهیگیری با جذابیت‌های خاص خودش توانسته یکی از مقاصد اصلی توریست ها در جنوب دریای چین باشد و همواره انواعتورطبیعت گردی و تورمسافرتی را به خود جذب کند. روستای هوی آن از قرن 166 میلادی به عنوان یکی از بندرهای معروف ناحیه شناخته می شده است و تا زمان انتقال بندر به منطقه‌ی اطراف نقشی اساسی در بازرگانی این ناحیه ایفا می کرده. در حال حاضر می‌توان شاهد انواع فروشگاه های ریز و درشت در اطراف کانال بود همین جریان موجب شده این روستا بسیار جذاب و فوق العاده به نظر برسد .