آریوس پرواز پارس

آریوس پرواز پارس

آژانس هواپیمایی آریوس پرواز پارس
آریوس پرواز پارس

آریوس پرواز پارس

آژانس هواپیمایی آریوس پرواز پارس

بهترین شهر برای سافاری!!

می خواهیم بار دیگر به دامان طبیعت برویم و فعالیتی را تجربه کنیم که با همه ی طبیعت گردی های تا به امروزمان فرق داشته باشد. امروز افرود را تجربه می کنیم؛ تفریحی پر از شور، هیجان و کمی هم ترس و دلهره…

سوار بر جیپ های قوی شویم و تپه ها، رودها و جنگل ها را پشت سر گذاریم، از جاده های حوصله سربر آسفالتی خارج شده و کمی قوانین را زیر پا گذاریم. این روزها آفرود در گوشه و کنار دنیا طرفداران خود را دارد و در کشورمان ایران هم در مناطق مختلف برگزار می شود، اما آفرود هایی هستند که به شهرت جهانی دست یافته اند و گردشگران ماجراجو فرسخ ها را می پیمایند تا با این فعالیت هیجان انگیز سرگرم شوند. یکی از بهترین مکان ها برای آفرود، آنتالیاست که آن چنان جذاب و مشهور است که جزو فهرست پر فروش ترین تورهای تفریحی، گردشگری این شهر قرار دارد.

سالانه میلیون ها نفر در آنتالیا با ملیت های گوناگون به آفرود می پردازند و تورهای این ورزش هم با قیمت های مختلف و سرسام آوری به فروش می رسند. به همین منظور آنتالیا را انتخاب کرده ایم تا با شرایط و هیجانات این تفریح بیشتر آشنا شویم و بدانیم اصلا خرید تورهای آفرود در آنتالیا کار عاقلانه ای است یا خیر و اصلا آفرود چیست و باید چه کارهایی انجام دهیم یا تفریحی پر شور و توام با امنیت داشته باشیم.

چرا آفرود آنتالیا؟

– از محبوب ترین تفریحات نزد گردشگران آنتالیاست.

– می توانید ترس، دلهره، شادی و ناراحتی را در یک تفرح در کنار هم تجربه کنید.

– طبیعت بکر و فوق العاده ی آنتالیا را می توانید با آفرود به بهترین وجه تماشا کنید.

آشنایی با آفرود یا سافاری

آفرود در معنای تحت اللفظی یعنی خارج شدن از جاده. اما این نام به تفریحی اطلاق می شود که علاقمندان با اتومبیل یا موتورهای مخصوصشان از جاده های بین شهری و کوهستانی خارج می شوند و از تپه ها، جنگل ها، کوهستان ها، حتی رودخانه ها و روستاها عبور کرده و طبیعت را از نزدیک لمس می کنند.

اما علاقمندان باید از قوانینی پیروی کنند و ابزار و وسایل خاصی هم همراه داشته باشند تا آسیب نبینند و دچار حادثه هایی که هر لحظه در کمینشان است، نشوند. ابتدایی ترین وسیله برای آفرود، اتومبیل مناسب می باشد که اغلب جیپ های روباز هستند تا افراد بتوانند خیس شدن در رودخانه ها و گرد و غبار راه های خاکی را به خوبی از نزدیک لمس کنند. اما می توان از ماشین های شاسی بلند با موتورهای قوی نیز استفاده نمود.

قدم بعدی همراه داشتن عینک محافظ است تا در مسیر، سنگ ریزه ها و اشیای خارجی وارد چشم نشود زیرا اگر چشم آسیبی ببیند زمان زیادی لازم است تا فرد از دامان طبیعت بکر به بیمارستان و مراکز درمانی برسد. خوب است افرادی که اتومبیل های روباز را انتخاب می کنند ماسکی نیز تهیه نمایند تا از ورود گرد و خاک به دهانشان هم جلوگیری شود تا دچار مشکلات تنفسی نگردند.

افرادی که در آفرود ماهر و حرفه ای نیستند حتما باید راهنمایی متخصص و آشنا با مسیر همراه داشته باشند. به همین دلیل همیشه تورهای گردشگری سافاری و آفرود به صورت گروهی انجام می شود و تجربه ی این کار به صورت انفرادی کاری کاملا خطرناک است.

اما ATV چیست؟

گاهی که سخن از سافاری و آفرود می شود نامی هم به عنوان ATV می شنویم. برای افرادی که با این اصطلاح آشنایی ندارند باید بگوییم که ATV هم نوعی آفرود است اما تفاوت هایی هم با سافاری دارد. در ATV  از موتورهای چهارچرخ قوی برای عبور از موانع طبیعی، جنگل نوردی و… استفاده می شود و خبری از جیپ و شاسی بلندها نیست و این موتورها اغلب تک سر نشین یا نهایتا دو سرنشین هستند. تفاوت قابل لمس دیگر آتیوی با سافاری در سرعت است. سرعت موتورها کمتر از جیپ و شاسی بلندها می باشد و موتورسواران برای حفظ امنیتشان باید آهسته برانند.

لازم به ذکر است که تورهای ATV در آنتالیا با احتساب تمامی امکانات قیمتی حدود ۵۹٫۵۶ دلار ( معادل ۱۹۱ هزار تومان ) دارند.

آشنایی با آفرود و سافاری در آنتالیا

آنتالیا در ساحل دریای مدیترانه قرار دارد به همین دلیل دارای آب و هوایی مناسب برای روئیدن گیاهان است و طبیعتی چشم نواز دارد که امکان سافاری و آفرودهای هیجان انگیز را برای علاقمندان فراهم آورده است. یکی از تورهای تفریحی که در سفر به آنتالیا مکررا امتحان کردنش پیشنهاد می شود، تورهای سافاری و آفرود است، به دلیل آن که در مدت زمان نسبتا کوتاهی می توانید منطقه ی وسیعی از طبیعت را از نزدیک ببینید و در آن به جستجو و ماجراجویی بپردازید.

سافاری در آنتالیا بنابراین که بلیتتان را از چه آژانسی تهیه کرده باشید و شرایط آب و هوایی در چه حالتی باشد می تواند بین ۴۵ دقیقه تا نیم روز به طول انجامد. همچنین باید بدانید که در تمامی این تورها حتما یک راهنمای ماهر همراهتان خواهد بود، پس نگران میزان مهارت و آشنائیتان با سافاری و آفرود نباشید.

بهترین مکان ها برای آفرود منطقه ی کمر و لارا در آنتالیا می باشند. این دو منطقه مملو از تفریحات و جاذبه های گردشگری هستند که آفرود یکی از مهم ترین آن ها می باشد. در کمر و لارا هم تورهای ATV وجود دارد و هم آفرود و سافاری.

 تمامی تورهایی که در آنتالیا با عنوان آفرود یا سافاری عرضه می شوند شامل عبور از محیط جنگلی، جاده های بین شهری و کوهستان می شوند، در ادامه نگاهی داریم به مهم ترین و مشهورترین آفرودها در آنتالیا.

در چه مناطقی از آنتالیا می توانید آفرود انجام دهید؟

همانطور که قبل تر هم اشاره کردیم آنتالیا شهر سرسبز، خوش آب و هوا و داراری کوهستان های زیبایی است، بنابر این محیط برای آفرود بسیار مناسب می باشد، در این بخش می خواهیم بررسی کنیم که در چه مناطقی از آنتالیا آفرود به صورت تورهای گردشگری انجام می پذیرد.

۱- آفرود در کمر

کمر منطقه ای تفریحی و ساحلی در جنوب آنتالیاست؛ منطقه ای سرسبز و خوش آب و هوا که به صورت کلی هزینه ها در آن از مرکز شهر آنتالیا ارزان تر است و تنها دلیل آن هم دور بودن از مرکز شهر می باشد. اگر قصد دارید آفرود را در آنتالیا با هزینه ی پایین و کیفیتی خوب تجربه کنید کمر بهترین مکان برای شماست. تورهای آفرود در کمر خدماتی به شرح زیر ارائه می دهند:

برنامه تفریح آفرود:

تجربه ی گشت و گذار در دامنه های کوه توروس و لذت از طبیعت فوق العاده

تجربه ی بالا رفتن از تپه های خاکی

عبور از جنگل های کاج توروس و دور شدن از جمعیت آنتالیا

تجربه ی حس سقوط در زمین های ناهموار

تماشای زندگی روستایی

نگاهی به حیات وحش و زندگی عشایر

قوانین تور:

مسافران در طی تفریح بیمه هستند.

در صورت تمایل یک وعده غذا هم دریافت خواهید کرد.

در صورت عدم فرمانبرداری از راهنما خسارات و حوادث بر عهده ی خودتان است.

برای لغو قرار داد باید حد اقل یک روز قبل از موعد مقرر اقدام نمایید.

۲- آفرود در کپرو کانیون

در استان آنتالیا یک پارک ملی شاخص و دیدنی وجود دارد به نام کپرو کانیون ( Köprülü Canyon ). این پارک در دره ای باریک اما دوست داشتنی و زیبا قرار دارد، جایی که رودی با آب سبز رنگ از میانش جاری است.

امکانات تور:

به دلیل موقعیت جغرافیای کپرو کانیون آفرود در این ناحیه تنها با جیپ ممکن است.

مسافران شامل بیمه می شوند.

جیپ ها ظرفیت ۲ نفر تا ۶ نفر را دارند.

یک وعده غذا

تماشای برخی از روستاهای منطقه

جنگل نوردی

لذت از تماشای رودخانه ی کپروکانیون

شرح تور:

هزینه ی ترانسفر روی بلیت شما حساب می شود، از جلوی هتل تور گردشی شما آغاز می شود و پس از رسیدن به ایستگاه آغازین سافاری و تهیه ی وسایل مورد نیاز، سفر شما به میان جنگل ها، روستاهای کوچک، جاده های خاکی و حتی گذر از کنار رود شروع می شود، در کپرو کانیون می توانید چند نوع تور سافاری تهیه نمایید:

آفرود و کوهنوردی 

کشف طبیعت

تورهای شاد

گردش در روستاها

بهترین زمان سافاری:

بهترین زمان برای سافاری صبح است، ساعت ۸ تا ۱۰ صبح بهترین زمان برای آفرود می باشد.

برای اطلاع از تور های آنتالیا اینجا کلیک کنید

زیباترین پل های اسکاتلند

 مکان هایی که باید در سفر به اسکاتلند از انها بازدید کرد.

1. LEADERFOOT VIADUCT, LEADERFOOT

این پل سنگی و منحصر به فرد در سال 1865 و به منظور پشتیبانی از مسیر راه آهن منطقه بر فراز رودخانه ی Tweed بنا شده است. اگرچه این پل سنگی در سیلی که در سال 1948 در منطقه سرازیر شده دچار آسیب هایی شد، اما تا سال 1965 از آن در صنعت راه آهن استفاده می شد.امروزه این بنای فوق العاده به عنوان یکی از زیباترین سازه های سنگی اسکاتلند توجه گردشگران تورهای طبیعت گردی را به خود جلب  کرده است.

2. CRAIGELLACHIE BRIDGE RIVER SPEY, MORAY

این پل به عنوان یکی از قدیمی ترین پل های فلزی در تمام اسکاتلند مشهور است .تاریخ بنای این پل به سال 1815 می رسد و یکی از اولین پروژه هایی است که به صورت مهندسی ساز در اسکاتلند ساخته شده است. این پل نیز جزو جاذبه های گردشگری اسکاتلند شناخته می شود و توسط تورهای طبیعت گردی یک روزه مورد بازدید قرار می گیرد.

 3. GLENFINNAN VIADUCT, GLENFINNAN

این پل که بخشی از مسیر خط آهن اسکاتلند به حساب می آید، در سال 1901 ساخته شد. پل گلنفینان در واقع برای پشتیبانی از این خط آهن بر فراز رودخانه ی Finnan بنا شده و توسط مهندس روبرت مکالپین طراحی شده است . جالب اینجاست که می توانید به وضوح این پل را در فیلم تخیلی هری پاتر هم ملاحظه کنید. امروزه این پل در کنار پل های دیگر اسکاتلند جزو قدیمی ترین سازه ها به شمار می آید و توسط گردشگران تور مسافرتی مورد بازدید قرار می گیرد.

4. THE BRIG O’DOON, ALLOWAY

یکی از زیباترین مناظر اسکاتلند را در همین محل می توانید مشاهده کنید . این پل سنگی زیبا در قرن 15 میلادی بنا شده و از آن به عنوان یکی از مسیر های عبور و مرور محلی بر فراز رودخانه استفاده می کردند. طبیعت اطراف این پل آنچنان زیبا و چشم نواز است که ناحیه را به یکی از مقاصد اصلی تورهای طبیعت گردی چند روزه بدل کرده است.

5. CLACHAN ،ISLE OF SEIL

منظره ی منحصر به فرد این پل و همچنین طبیعت اطراف آن چهره ای خاص و زیبا به این منطقه بخشیده است. بهترین زمان برای بازدید از این پل در تابستان است. اغلب عکاسان طبیعت در این فصل برای عکاسی از زیبایی های منطقه به این ناحیه سفر می کنند. شما می توانید از طریق اتوبوس و یا به همراهی تورهای طبیعت گردی به این ناحیه دست رسی پیدا کنید . این پل تاریخی در سال 17922 در این منطقه ساخته  شده و از بناهای تاریخی و با قدمت این ناحیه به حساب می آید.

واقعیت واما عکس های اینترنتی !!

برای همه ما پیش اومده که با دیدن عکس هایی زیبا از مناطق دیدنی در ایران و یا خارج از کشور، بار سفر بستیم، اما بعد از رسیدن به محل، یا از زیبا نبودن اون و یا زیادی شلوغ بودنش نا امید شدیم. به همین علت هم هست که علاوه بر عکس های زیبا که تو اینترنت می بینید، مواردی مثل آداب و رسوم، پیشینه تاریخی و ... رو هم باید مد نظر قرار بدید تا درنهایت از سفرتون ناراضی نباشید. البته ترفندهایی هم برای لذت بردن هرچه بیشتر از سفر وجود دارد. در ادامه اما، از معروف ترین اماکن دیدنی جهان، عکس هایی رو قرار دادیم تا تفاوت بین انتظارات و واقعیت رو نشونتون بدیم، البته به هیچ عنوان قصد نداریم تا شما رو از سفر کردن منصرف کنیم، بلکه هدفمون، نشون دادن اهمیت زمان سفر و انتخاب تاریخ پرواز است. بنابراین با ما همراه باشید ...

1) بازدید از دیوار بزرگ چین

2) گرفتن عکس با برج پیزا در ایتالیا

3) پیک نیک در نزدیکی برج ایفل در پاریس


4) حمام آفتاب در سواحل ریودوژانیرو برزیل


5) قایق سواری در ونیز


6) بازدید از استون هنج هنگام غروب


7) تجربه دیدن اهرام ثلاثه مصر از نزدیک

8) بازدید از آکروپلیس آتن در یونان


کوهی برفی با چشمه های آب گرم!


از دور که کوهستان را می بینی سر تا پا سفید است و برفی، اما نه از آسمان برف می بارد و نه سوز سرما صورتت را می سوزاند، هوا گرم است و آفتاب وسط آسمان.
اینجا ترکیه است، کوهی به ظاهر برفی دارد با چشمه های آب گرمی که مردم برای تماشا، لذت و درمان، تن خود را به آن می سپارند.

به اینجا " قلعه سفید " می گویند. از دور سفید بود، از نزدیک هم همینطور، اما تا لمس نکنی باورت نمی شود که برف نیست. 17 حوضچه ی سفید که با آب گرم فیروزه ای رنگ پر شده اند، به شکل استخر های کوچک و بزرگ و طبقاتی در ارتفاع 100 متری کوه قرار گرفته اند. آب گرم پر خاصیت با دمای 37 درجه سانتی گراد، از کوهستان جاری شده و رسوب ترکیبات معدنی آن، حوضچه ها را به وجود آورده. مردم محلی و توریست ها، از همه جا خودشان را به حوضچه ها می رسانند تا برای آرامش روح و روان، درمان درهای مفصلی، آرترز و ... از آب معدنی کمک بگیرند. چشمه های آب شور پاموکاله، این روزها جزو میراث جهانی یونسکو است و با اینکه منطقه ای توریستی به حساب می آید، با سخت گیری هایی که صورت می گیرد از آسیب در امان است. سخت گیری هایی از جمله اینکه، باید پا برهنه در محوطه رفت و آمد کنید، حمام کردن تنها در چند حوضچه ی مشخص شده آزاد است و راه رفتن بر روی حوضچه های جوان و سست ممنوع است