آریوس پرواز پارس

آریوس پرواز پارس

آژانس هواپیمایی آریوس پرواز پارس
آریوس پرواز پارس

آریوس پرواز پارس

آژانس هواپیمایی آریوس پرواز پارس

جاذبه های توریستی خیابان استقلال استانبول

خیابان استقلال از پرتردد ترین مناطق این شهر است که توانسته با تمرکز حجم عظیمی از فروشگاه ها ، دیدنی ها و جاذبه های توریستی مورد توجه گردشگران تورهای استانبول و حتی مردم محلی  قرار بگیرد. اگر به استانبول سفر کرده اید لازم است که یکی از تورهای یک روزه ی خود را به دیدن جذابیت های خاص این خیابان اختصاص دهید. در ادامه از جاذبه های توریستی این خیابان زیبا بیشتر خواهیم گفت، با ما همراه باشید ...

کلیسای سنت آنتونی در استانبول

کلیسای سنت آنتونی در خیابان استقلال و در ناحیه «بی‌اوغلو» استانبول قرار دارد.
کلیسای کاتولیک «آنتونیو دی پادوا» یا «سنت آنتوان»، دارای تالاری بزرگ و طویل است که روزگاری در دوره‌ی امپراطوری روم، بزرگترین کلیسای کاتولیک استانبول بوده است. کلیسای سنت آنتونی در خیابان استقلال و در ناحیه «بی‌اوغلو» قرار دارد.
ساختمان اولیه‌ی این بنای زیبا، ابتدا در سال ۱۷۲۵ بوسیله‌ی جامعه ایتالیایی ساکن شهر بنا شد، ولی در سال‌های اولیه قرن بیستم یعنی سالهای ۱۹۰۶ تا ۱۹۱۲ به جهت ساخت دوباره تخریب شده و بنای فعلی جایگزین بنای اولیه گشت. سبک معماری این کلیسا «نئوگوتیک» است که توسط مهندسی ایتالیایی طراحی شده است.
از نکات قابل ذکر این کلیسا، حضور پاپ ژان بیست و سوم (رهبر واتیکان از سال ۱۹۵۸ تا زمان مرگش در سال ۱۹۶۳) به عنوان سفیر رسمی واتیکان در این کلیسا به مدت ۱۰ سال، پیش از انتخاب به عنوان پاپ، اشاره نمود. وی که زاده ایتالیا بوده است، به سبب عشق و علاقه به ترکیه و شهر استانبول به «پاپ ترک» نیز معروف شده است.

خرید در خیابان استقلال

معروف ترین خیابان ترکیه خیابان استقلال دراستانبول است این خیابان در منطقه Beyoglu، در سمت اروپایی شهر واقع شده است و به طول 3 کیلومتر که از میدان تقسیم استانبول شروع می  شود و دو طرف آن مملو از کافه، رستوران، بوتیک های خوشآ ب و رنگ و مراکز خرید است. انتهای خیابان هم حال و هوای دلچسبی دارد مغازه هایی که سازهای قدیمی می فروشند، نقاشانی که آثارشان را حراج می کنند و لباس های دست دوز رنگارنگ. خیابان استقلال استانبول بهترین جا برای خرید هم زمان با پیاده روی،گردش و خوش گذرانی است؛ بی دلیل نیست که آخر هفته ها حدود سه میلیون نفر در روز از این خیابان بازدید می کنند.

موزه ی Whirling Dervish

در این موزه می توانید از نزدیک شاهد لوازم رزم، البسه و جواهر آلات خاندان های عثمانی و امپراطوری های سابق ترکیه باشید.

مجسمه ی استقلال

مجسمه ی استقلال که در میدان Taksim واقع شده از دیگر جذابیت های توریستی است که می توانید از آن بازدید کنید. از جهت دیگر تماشای نقاشی های دیواری که به عنوان سنبل های خیابان استقلال محسوب می شوند هم برای شما خالی از لطف نخواهند بود. شما می توانید برای بازدید از تک تک جذابیت های هنری خیابان استقلال از تورهای یک روزه ای که توسط گالری های هنری استانبول ارائه می شود نیز بهره مند شوید.

رستوران ها و کلاب های شبانه

تعدد رستوران ها و بارهای خیابان استقلال به گونه ای است که برای سر زدن به تک تک آنها بیش از یک ماه فرصت نیاز خواهید داشت. این رستوران ها که با تنوع بالایی در سرتاسر خیابان استقلال به چشم می خورند این امکان را برای مسافرین فراهم آورده اند  که بتوانند بنابر تمایل و سلیقه‌ی غذایی خود اوقات شاد و لذت بخشی را در آنها سپری کنند.از طرف دیگر شب های زنده ی استانبول به دلیل کنسرت ها و کلاب های شبانه معروف است و شما می توانید با صرف یک شام لذیذ و یا شرکت در یک کنسرت عالی لذتی دوچندان را از سفر خود تجربه کنید.

معروف ترین شهرهای کارناوالی دنیا

اگر جزو علاقه مندان به دنیای کارناوال ها و جشن های سالیانه هستید شاید بد نباشد که مقصد بعدی تورهای مسافرتی خود را به گونه ای  برنامه ریزی کنید که از نزدیک در یکی از این کارناوال های مفرح و شاد شرکت کنید و تجربه ای به یاد ماندنی را در سفرنامه ی خود به ثبت برسانید. اگرچه که تفکر قالب بر این است که شهر ریو در برزیل معروف ترین کارناوال ها را در دنیا برگزار می کند، اما شاید بد نباشد بدانید کارناوال ها و جشن هایی بسیار با شکوه تر نیز در نقاط دیگر دنیا برگزار می شوند که شاید از وجود آنها بی اطلاع هستیم . در این پست به معروف ترین کارناوال های سالانه در جهان اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

1) کارناوال ونیز، ایتالیا

ایتالیا کشوری است پر از جشن ها و کارناوال های شاد و پر هیجان اما هیچ کارناوالی به اندازه ی کارناوال هایی که در ونیز به صورت سالانه برگزار می شوند نمی توانند جذاب و با شکوه باشند. به همین دلیل اگر دلتان می خواهد نقش یکی از هنرپیشه های اپرا را بازی کنید و با لباس های پر زرق و برق کلاسیک در شهر ظاهر شوید، این کارناوال مفرح و شاد را از دست ندهید و با ثبت نام در یکی از تورهای مسافرتی ونیز از  حضور در این فستیوال ها بهره مند شوید.در این بین هستند کارناوال هایی که می توانید با خرید بلیط در آنها شرکت کنید. اگرچه شرکت در کارناوال هایی که به صورت آزاد در خیابان و اماکن عمومی برگزار می شوند برای شما رایگان خواهد بود.

کارناوال ونیز ( Carnevale di Venezia) هرساله حدود اوایل فوریه در شهر ونیز ایتالیا برگزار می‌شود که از قدیمی‌ترین و مشهورترین جشن‌های جهان است و هر سال ۵۸ روز پیش از عید پاک (دو جمعه پیش از سه‌شنبه اعتراف) آغاز به کار می‌کند.

فلسفه استفاده از ماسکهای خاص در این کارناوال، به از بین بردن اختلاف ظاهری بین طبقات غنی و فقیر باز می‌گردد و همجنین فرصتی هم برای دست انداختن مقامات و قدرتمندان جامعه ایجاد می‌کند. ایتالیایی‌ها مثلی دارند که می‌گوید: "در زمان کارناوال هر نوع شوخی روا است!"

این مراسم که در حدود زمانی فستیوال ماه روزه‌داری کلیسای کاتولیک رم و در واقع جشنهایی است که قبل از این ماه و چند روز مانده به روز چهارشنبه توبه یا چهارشنبه خاکستری انجام می‌شود.

در این کارناوال مرسوم است که یک زن و مرد لباس و ماسک مشابهی داشته باشند و مانند شخصیت‌های تمثیلی لباس بپوشند و در گذشته خیابان‌های ونیز پر از کسانی بود که ماسک بر چهره داشتند و نمی‌شد تفاوتی میان نجیب زادگان و افراد معمولی جامعه گذاشت.

2) Trinidad & Tobago اسپانیا

این کارناوال یکی از بزرگ ترین و با شکوه ترین جشن های کارائیب به شمار می آید. شرکت کنندگان در این جشن با انجام رقص های محلی شور و هیجانی خاص را به خیابان ها می آورند. از طرف دیگر اجرای موسیقی های شاد زنده ،سرو انواع غذاها و خوراکی های محلی اسپانیولی، شما را به وجد خواهد آورد. با شرکت در این کارناوال محلی می توانید با سنت ها و آداب و رسوم مردم اسپانیا آشنا شوید. طرز لباس پوشیدن، موزیک، رقص و دیگر سنت های این نژاد در طول کارناوال به خوبی محسوس خواهد بود

3) کوبک ، کانادا

اگر از علاقه مندان به ورزش های زمستانی هستید به طور حتم از شرکت در این کارناوال لذت خواهید برد. این کارناوال که تحت تاثیر آداب و رسوم و فرهنگ فرانسه در این شهر برگزار می شود موقعیت خوبی است برای طرفداران اسکی ، اسنوبورد ، پاتیناژ و دیگر ورزش هایی که وابسته به برف و سرمای زمستان هستند. به این ترتیب اگر قصد دارید در این کارناوال زمستانه شرکت کنید لازم است از قبل در رابطه با رزروتورهای مسافرتی و یا اتاق در هتل اقدام نمائید. این کارناوال در کنار تفریحات زمستانه ی خود محیطی شاد و مفرح را برای شرکت کنندگان فراهم خواهد آورد.

4) Santa Cruz de Tenerife جزیره ی قناری

جزیره ی قناری تنها مقصد گرم سیر در اروپا محسوب می شود. بنابراین می توانید در کنار دریای زیبا و نور ملایم خورشید از شرکت در کارناوال جذاب و دیدنی Santa Cruz نیز لذت ببرید. این کارناوال که در زمستان برگزار می شود مملوء است از رنگ، رقص و موزیک های شاد و مهیج . شما می توانید در این فصل کمال استفاده را از میهمانی های شبانه ی خیابانی نیز ببرید و بنا بر تمایل خود در پارتی های محلی که به صورت عمومی در معابر اجرا می شوند و یا مهمانی های لوکس در کشتی ها و یا هتل های مجلل  لذت ببرید.به یاد داشته باشید که انتخاب این جزیره به عنوان مقصد تورهای نوروزی نیز می تواند لذت و تجربه ای منحصر به فرد را برای شما به همراه داشته باشد.

5) Basel سوئیس

از دیگر فستیوال های پرشورُ هیجان زمستانی می توان به این فستیوال سوئیسی اشاره کرد. اگرچه این فستیوال یک هفته بعد از اتمام فستیوال های دیگر زمستانی افتتاح می شود اما به عنوان یکی از باشکوه ترین و محبوب ترین فستیوال های اروپای شناخته خواهد شد.  فستیوال Basel بین ماه های فبریه و مارچ برگزار می شود. شرکت کنندگان در این فستیوال با پوشیدن بیش از 2000 ماسک خاص و منحصر به فرد در سرتاسر خیابان و معابر دیده می شوند. موزیک و رقص از دیگر جنبه های جالب و دیدنی این فستیوال زمستانه است.

مرز ماسه ای میان جنگل و دریا

دنیا پر از شگفتیه و این رو تنها کسایی می دونند که به دنبال کشف کردن و بیشتر دیدن هستن. تصور کنین در جنگل های فرانسه قدم می زنین که با تپه ماسه ای رو برو میشین، تپه ای عظیم و مرتقع، تا به اینجای داستان جذاب و باورنکردنیه، شبیه به فیلم های تخیلی، اما این تمام ماجرا هم نیست. پس از اینکه از 100 متر ماسه بالا رفتین، با منظره ای زیبا از ساحل و دریایی فیروزه ای رنگ روبرو میشین، اما باور کنین که این نه تخیل نویسنده هست و نه فتوشاپ! ، بلکه جاذبه طبیعیِ، یکی از شاهکارهای خلقت و شگفتی های طبیعت، یکی از باورنکردنی های دنیا که سالانه میلیون ها نفر برای بازدیدش به فرانسه سفر می کنن. اسمش " دون دو پیلا " (la Dune du Pilat)است .

کمی بیشتر درباره " دون دو پیلا "

شبیه به یه غول ماسه ای خسته اس، که اولین جایی که برای استراحت پیدا کرده رو غنیمت شمرده و همون جا اتراق کرده، بین جنگل و ساحل. این غول خسته اما این روزها، به یکی از جاذبه های گردشگری فرانسه تبدیل شده که در 60 کیلومتری شهر بوردو قرار داره. البته ناگفته نمونه که بزرگ ترین تپه ماسه ای اروپا هم هست. عکس ها مطمئنا گویا عظمت و زیبایی این منطقه نیستن و متاسفانه تجربه نشستن روی بلندترین قسمت تپه ماسه ای، جایی که جنگل رو در یک سمت و دریا رو در سمت دیگه خودت داری، تنها نصیب افرادی میشه که به این شهر سفر کرده و از 60000000 متر مکعب ماسه و پله های اون بالا برن. دون دو پیلا (به فرانسوی: la Dune du Pilat) به معنی (تَل ماسهٔ پیلا بزرگ ترین تل ماسهٔ اروپا است. این تپه ماسه ای در ۶۰ کیلومتری شهر بوردو فرانسه واقع شده است. محل آن در لا تست-دو-بوش در خلیج آرکاشون می باشد.

پیلا (که Pilat و Pyla نوشته می شود) از نام نزدیک ترین شهر به این تل ماسه یعنی پیلا-سور-مر (Pyla-sur-Mer) گرفته شده است. این شهر در بخش لا تست-دو-بوش در شهرستان ژیروند قرار دارد.
حجم تل ماسه پیلا ۶۰٬۰۰۰٬۰۰۰ متر مکعب است و پهنای آن ۵۰۰ متر (خاور به باختر) و درازای آن ۳ کیلومتر (شمال به جنوب) است. بلندای آن از سطح دریا میان ۱۰۰ تا ۱۱۷ متر تغییر می کند.
سراسر پیرامون این تل ماسهٔ بزرگ را جنگل های کاج فرا گرفته اند. پلکانی برای استفاده گردشگران در قسمتی از این تل ماسه ساخته شده است

پارتی ماه کامل (Full Moon Party)

FULL MOON PARTY این ماه نزدیکه!!!! 

این میهمانی یک میهمانی ساحلی شبانه در تایلند است که مورد توجه بسیاری ار توریست های دنیا میباشد. این جشن از HAAD RIN در جزیره کوفنگان (KO PHA NGAN) سرچشمه گرفته است. یکی از محبوب ترین جشن های تایلند به حساب می آید.

همانطور که گفته شد این جشن در جزیره کوفنگان (KOH PHANGAN) برگزار میشود. این جزیره با قایق حدود 30 دقیقه با سامویی (KOH SAMUI) فاصله دارد. 

نقل قول از توریست هایی که در این جشن شرکت داشته اند:

  • جشنی فوق العاده و بسیار لذت بخش همراه با موزیک های مختلف
  • در این جشن به من بسیار خوش گذشت، جشنی پر از آدمهای مختلف از اقسا نقاط دنیا با فرهنگ های مختلف
  • محیطی دوستانه و شاد
  • اگر اهل میهمانی هستید در این جشن چیزی برای دوست نداشتن وجود ندارد. در این جشن به غیر فروشنده ها و کسانی که اجرای شعبده بازی با آتش را انجام میدهند مردم محلی حضور ندارند و همه توریست میاشند

این جشن در هر ماه از سال برگزار میشود. دو فرضیه برای این جشن وجود دارد: داستان  پارتی ماه کامل از این قرار است که ماهیگیران برزیلی در شبی که ماه کامل است دور هم جمع می‎شدند تا در سایه ماه کامل بتوانند ماهیهای بزرگتر و بیشتری را صید نماید. در شب پارتی ماه کامل آنها توانستند یک کوسه بزرگ را صید کنند که در همان شب تولد یکی از مسافران هتل Paradise Bungalow در ساحل HaadRin نیز بود، از این رو این شب را با نام پارتی ماه کامل نهادند و از آن به بعد هر ماه این شب را ارج می‎نهند و جشن برگزار می‎نمایند. طبق گفته سایت FULLMOONPARTY در گذشته یک گروه توریستی ماه کوفنگان (KOH PHANGAN) را زیباترین ماه یافتند و در ساحل هلالی شکلی در HAAD RIN میهمانی ترتیب داده و ماه کامل را جشن گرفتند; از آن زمان به بعد مردم از سراسر دنیا برای این میهمانی به این منطقه سفر میکنند و در حال حاظر در حدود 30،000-10،000 نفر در هر ماه در این جشن شرکت میکنند.

این جشن در زمان گرگ و میش، وقتی که ماه کامل زرد رنگ در بالای ساحل شنی سفید ظاهر شد شروع میشود.

همانطور که گفته شد این جشن در جزیره کوفنگان (KOH PHANGAN) برگزار میشود. این جزیره با قایق حدود 30 دقیقه با سامویی (KOH SAMUI) فاصله دارد.  


لوکس ترین کشتی های مسافربری

اگر تجربه ی سفر با کشتی را در قالب تورهای مسافرتی دریایی داشته  باشید. به طور حتم می دانید که این سفر شبیه هیچ یک از سفرهای جاده ای و هوایی که قبل تر تجربه کرده اید نیست. سفری مملو از هیجان و جذابیت. آنچه که سفرهای دریایی را متمایز از دیگر سفرها کرده شاید این باشد که جریان سفر شما در وسیله ای صورت می گیرد که از آن به عنوان وسیله ی حمل و نقل استفاده می کنید. این وسیله به عنوان هتل، رستوران، استخر ، کلاب و هر آنچه که در یک مقصد توریستی تجربه می کنید به حساب می آید. در این بین به معرفی معروف ترین کشتی های مسافربری خواهیم پرداخت.

1) کشتی Allure of the Seas

ام‌اس الور آو دسیز یا شیفته دریاها یک کشتی گردشی تحت مالکیت رویال کارائیب  اینترنشنال است. این کشتی خواهر کشتی ام‌اس اوئیسیس آو دسیز است که به همراه یکدیگر توسط شرکت رویال کارائیب اینترنشنال مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کشتی  تفریحی، بزرگترین کشتی ساخته شده توسط بشر تاکنون است. فرایند ساخت این کشتی از فوریه 2006 در تورکو فنلاند آغاز شد و در 2 دسامبر 2008 به آب انداخته شد. این کشتی با 360 متر طول 90 متر بلند تر از کشتی معروف تایتانیک میباشد. این کشتی غولپیکر میتواند 6318 نفر مسافر را در خود جای دهد. این درحالی است که بیش از  2300 خدمه و پرسنل دارد. ظرافت های به کار گرفته شده در ساختار این کشتی دیدنی است. از طرف دیگر اتاق های راحت و لوکس رستوران های بی نظیر با منوهای متنوع بین المللی، سالن های تئاتر ،استخر، باشگاه های ورزشی و... مسافرین را از هر نوع امکاناتی در طول سفر بهره مند می سازد.

2) کشتی Anthem Of the Seas

این کشتی با ظرفیت 4,180 مسافر در سال 2015 وارد عرصه ی مسافرت های دریایی شد و با تفریحاتی چون چتربازی و همچنین استخر تمام عیار خود بر روی عرشه توانست نظر همه را به خود جلب کند. این کشتی که به آخرین تکنولوژی روز دنیا بهره مند است امکاناتی چون سرعت بالای Wi-Fi توانسته به مهمانان خود خدمت رسانی کند.و یکی از لوکس ترین انتخاب های آژانس های مسافرتی دریایی به شمار بیاید. اتاق های این کشتی به بالکن مجهزند از این گذشته امکانات کاملی چون اسکرین های LED در تراس ها تعبیه شده، این کشتی با بهره مندی به 4 سالن غذاخوری با سبک های متفاوت به مهمانان خود سرویس می دهد. از این گذشته مسافران در طول سفر به تفریحاتی چون اسکی روی آب، اتوموبیل رانی ،  بازی های انیمیشنی و ... بهره مند خواهند شد.

3) کشتی Carnival Sunshine

کارنیوال با ظرفیت 3,006 سرنشین در سال 2013 وارد ناوگان دریایی شد و پس از به روز رسانی های صورت گرفته در ساختار به عنوان یکی از بهترین ها در این حوزه شناخته می شود.این کشتی بزرگ و مجلل بزرگترین در نوع خود به حساب می آید . اگر کمی به اندازه و ویژگی های آن دقت کنید متوجه خواهید شد که با یک شاهکار در صنعت سفرهای دریایی رو به رو هستید . امکاناتی که در این کشتی قرار داده شده است در هیچ کروز دیگری نمی توان یافت . به هنگام سفر راحتی را در کنار مدرن بودن تجربه خواهید کرد . 

این کشتی کروز طولی برابر با ۱۱۸۸ فوت و ارتفاعی برابر با برج ایفل دارد .اتاق های لوکس با تراس های زیبا،  غذاهای محبوب اروپایی و آسیایی، سرو بهترین و معروف ترین صبحانه های دنیا ، سالن نمایش با تم طنز و کمدی برای خانواده ها، تفریحات آبی و دریایی بازی و ... از امکانات بی نظیر این کشتی است که به آن معروفیتی خاص در بین تورهای مسافرتی داده است.

4) کشتی Disney Dream

این کشتی که به نسبت کشتی های جدید تر از ظرفیت سرنشین کمتری برخوردار است ، در سال 2011 با ظرفیت 2500 سرنشین به آب انداخته شد. جو کلی کشتی باعث شد که مد نظر سفرهای خانوادگی قرار بگیرد . این کشتی با اتاق های لوکس و راحت سفر را برای مسافران لذت بخش کرده. از طرف دیگر رستوران این کشتی با ارائه ی 3 منوی اختصاصی به مسافرین سرویس دهی می کند . استخری که بر روی عرشه ی کشتی واقع شده از جذابیت های ویژه ی این کشتی تفریحی است.

5) کشتی Norwegian Getaway

این کشتی در سال 2014 وارد صنعت حمل و نقل دریایی شد. این کشتی تفریحی مسافربری به سبک 1940 کلوب Havana طراحی شده و با سرو غذاهای کوبائی و اجرای موسیقی های کوبائی و رقص های لاتین جوی مفرح خاص و لذت بخش را برای مسافرین فراهم کرده و همین مساله باعث شده که این کشتی به عنوان یکی از محبوبترین ها از نظر تورهای مسافرتی به شمار بیاید . اتاق های این کشتی به بهترین شکل ممکن طراحی شده و با  27 رستوران در فضای داخلی و فضای باز به مهمانان سرویس دهی می کند. این کشتی تفریحی با ارائه ی تفریحات آبی و ورزش های دریایی، لذتی دو چندان را در اختیار مسافرین خود قرار داده است.