آریوس پرواز پارس

آریوس پرواز پارس

آژانس هواپیمایی آریوس پرواز پارس
آریوس پرواز پارس

آریوس پرواز پارس

آژانس هواپیمایی آریوس پرواز پارس

جاذبه های توریستی خیابان استقلال استانبول

خیابان استقلال از پرتردد ترین مناطق این شهر است که توانسته با تمرکز حجم عظیمی از فروشگاه ها ، دیدنی ها و جاذبه های توریستی مورد توجه گردشگران تورهای استانبول و حتی مردم محلی  قرار بگیرد. اگر به استانبول سفر کرده اید لازم است که یکی از تورهای یک روزه ی خود را به دیدن جذابیت های خاص این خیابان اختصاص دهید. در ادامه از جاذبه های توریستی این خیابان زیبا بیشتر خواهیم گفت، با ما همراه باشید ...

کلیسای سنت آنتونی در استانبول

کلیسای سنت آنتونی در خیابان استقلال و در ناحیه «بی‌اوغلو» استانبول قرار دارد.
کلیسای کاتولیک «آنتونیو دی پادوا» یا «سنت آنتوان»، دارای تالاری بزرگ و طویل است که روزگاری در دوره‌ی امپراطوری روم، بزرگترین کلیسای کاتولیک استانبول بوده است. کلیسای سنت آنتونی در خیابان استقلال و در ناحیه «بی‌اوغلو» قرار دارد.
ساختمان اولیه‌ی این بنای زیبا، ابتدا در سال ۱۷۲۵ بوسیله‌ی جامعه ایتالیایی ساکن شهر بنا شد، ولی در سال‌های اولیه قرن بیستم یعنی سالهای ۱۹۰۶ تا ۱۹۱۲ به جهت ساخت دوباره تخریب شده و بنای فعلی جایگزین بنای اولیه گشت. سبک معماری این کلیسا «نئوگوتیک» است که توسط مهندسی ایتالیایی طراحی شده است.
از نکات قابل ذکر این کلیسا، حضور پاپ ژان بیست و سوم (رهبر واتیکان از سال ۱۹۵۸ تا زمان مرگش در سال ۱۹۶۳) به عنوان سفیر رسمی واتیکان در این کلیسا به مدت ۱۰ سال، پیش از انتخاب به عنوان پاپ، اشاره نمود. وی که زاده ایتالیا بوده است، به سبب عشق و علاقه به ترکیه و شهر استانبول به «پاپ ترک» نیز معروف شده است.

خرید در خیابان استقلال

معروف ترین خیابان ترکیه خیابان استقلال دراستانبول است این خیابان در منطقه Beyoglu، در سمت اروپایی شهر واقع شده است و به طول 3 کیلومتر که از میدان تقسیم استانبول شروع می  شود و دو طرف آن مملو از کافه، رستوران، بوتیک های خوشآ ب و رنگ و مراکز خرید است. انتهای خیابان هم حال و هوای دلچسبی دارد مغازه هایی که سازهای قدیمی می فروشند، نقاشانی که آثارشان را حراج می کنند و لباس های دست دوز رنگارنگ. خیابان استقلال استانبول بهترین جا برای خرید هم زمان با پیاده روی،گردش و خوش گذرانی است؛ بی دلیل نیست که آخر هفته ها حدود سه میلیون نفر در روز از این خیابان بازدید می کنند.

موزه ی Whirling Dervish

در این موزه می توانید از نزدیک شاهد لوازم رزم، البسه و جواهر آلات خاندان های عثمانی و امپراطوری های سابق ترکیه باشید.

مجسمه ی استقلال

مجسمه ی استقلال که در میدان Taksim واقع شده از دیگر جذابیت های توریستی است که می توانید از آن بازدید کنید. از جهت دیگر تماشای نقاشی های دیواری که به عنوان سنبل های خیابان استقلال محسوب می شوند هم برای شما خالی از لطف نخواهند بود. شما می توانید برای بازدید از تک تک جذابیت های هنری خیابان استقلال از تورهای یک روزه ای که توسط گالری های هنری استانبول ارائه می شود نیز بهره مند شوید.

رستوران ها و کلاب های شبانه

تعدد رستوران ها و بارهای خیابان استقلال به گونه ای است که برای سر زدن به تک تک آنها بیش از یک ماه فرصت نیاز خواهید داشت. این رستوران ها که با تنوع بالایی در سرتاسر خیابان استقلال به چشم می خورند این امکان را برای مسافرین فراهم آورده اند  که بتوانند بنابر تمایل و سلیقه‌ی غذایی خود اوقات شاد و لذت بخشی را در آنها سپری کنند.از طرف دیگر شب های زنده ی استانبول به دلیل کنسرت ها و کلاب های شبانه معروف است و شما می توانید با صرف یک شام لذیذ و یا شرکت در یک کنسرت عالی لذتی دوچندان را از سفر خود تجربه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.