آریوس پرواز پارس

آریوس پرواز پارس

آژانس هواپیمایی آریوس پرواز پارس
آریوس پرواز پارس

آریوس پرواز پارس

آژانس هواپیمایی آریوس پرواز پارس

تاریخچه شهر بلگراد،صربستان

بلگراد به عنوان یک مقصد گردشگری در سال‌های پس از جنگ، جایگاه خود را از دست داده بود اما اخیرا، این مقصد به یکی از مقصدهای گردشگری محبوب در دنیا تبدیل شده است. این شهر با وجود تاریخ پرفرازونشیب و طبیعتی که میزبان رودهای بزرگ و مهمی چون دانوب است، در زمینه‌ی گردشگری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. 

در بلگراد مثل هر شهر توریستی دیگر، رستوران‌های متعددی وجود دارد که در آنها می‌توانید انواع غذاهای محلی و بین‌المللی را امتحان کنید. در ادامه با چند رستوران مشهور بلگراد که غذای محلی سرو می‌کنند آشنا می‌شویم.


Roštilj

این غذای لذیذ و محبوب با گوشت کباب کرده یا با مرغ بریان تهیه می‌شود. معمولا گوشت یا مرغ را با پنیر پر می‌کنند و در بیکن می‌پیچند.


Ćevapi

این غذا که با نام ćevapčići هم شناخته می‌شود با گوشت چرخ‌کرده‌ی کبابی به شکل سوسیس تهیه می‌شود. برای تهیه‌ی این غذا از گوشت گوساله، گوسفند یا ترکیبی از انواع گوشت‌ها استفاده می‌کنند. این غذا را با نان‌های تخت به نام Somun یا Lepinje می‌خورند. همراه با این غذا معمولا پیاز خرد کرده، پنیر، فلفل و خامه‌ی ترش سرو می‌کنند.



Pljeskavica

این غذا یکی از محبوب‌ترین غذاهای گوشتی است که به شکل کتلت تهیه می‌شود. این غذا را با گوشت گوساله یا سایر انواع گوشت تهیه و همراه با ادویه‌جات فراوان و پیاز سرو می‌کنند. در برخی از انواع این غذا، مواد گوشتی را با نوعی پنیر مخصوص پر می‌کنند.


Pečenje

نام این غذا به معنای گوشت بریان است و آن را در مراسم خاص و جشن‌ها مثل جشن ازدواج تهیه می‌کنند. برای تهیه‌ی آن مرغ، بره و... را به طور کامل بریان می‌کنند.


Karađorđeva šnicla

این کتلت صربستانی با گوشت رول شده به همراه kajmak تهیه می‌شود. گوشت را پس از غلطاندن در تخم مرغ و آرد سوخاری، سرخ می‌کنند. این غذا را معمولا با سیب‌زمینی تنوری و سس تارتار سرو می‌کنند. این غذا در سال ۱۹۵۹ ابداع شد زمانی که یک سرآشپز مجبور بود برای یک فرد برجسته و مسافری از شوروی چیکن‌کیف درست کند اما گوشت مرغ در دسترس نداشت. او این غذا را با گوشت گوساله آماده کرد و با لیمو و سس تارتار و سیب‌زمینی آن را تزیین کرد. غذا مورد توجه قرار گرفت و رواج پیدا کرد.


Sar

این غذا، یادگاری از دوران امپراتوری عثمانی و در واقع نوعی دلمه‌‌ی برگ مو است. علاوه بر برگ انگور گاهی از انواع برگ‌های خوراکی دیگر هم برای تهیه‌ی این غذا استفاده می‌شود. دلمه‌ی کلم یکی از انواع محبوب و مشهور دلمه است. برخی از اهالی صربستان برای طعم دادن به این غذا از خامه‌ی ترش و سیر استفاده می‌کنند.


Škembići

این غذا به شکل‌های مختلف در آشپزی شرق اروپا رایج است. قدمت این غذای صربستانی به قرن سیزدهم برمی‌گردد. این غذا خوراکی است که با سیرابی، سبزیجات معطر و سیب ‌زمینی تهیه می‌شود.



Gibanica

این شیرینی یکی از محبوب‌ترین غذاها در بالکان است. البته نوع شور آن را هم در برخی از مناطق تهیه می‌کنند. این شیرینی را معمولا به عنوان صبحانه و در موقعیت‌های خاص مثل کریسمس و ایستر می‌خورند.


Krofne

این شیرینی نوعی دونات است که معمولا با مواد مختلفی از جمله مارمالاد، مربا، شکلات، کره، نوتلا، کاسترد یا خامه پر می‌شود. نام این شیرینی از کلمه‌ی آلمانی Krapfen گرفته شده است.

برای دیدنی های بیشتر بلگراد کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.