آریوس پرواز پارس

آریوس پرواز پارس

آژانس هواپیمایی آریوس پرواز پارس
آریوس پرواز پارس

آریوس پرواز پارس

آژانس هواپیمایی آریوس پرواز پارس

بلژیک شکلاتی

بلژیک ۳۰,۵۲۸ متر مربع مساحت و ۱۱,۲۵۹,۰۰۰ نفر جمعیت دارد، در این کشور ترکیبی از مردم فرنسه، آلمان و هلند زندگی می کنند، از نظر فرهنگی بسیار غنی ست و به داشتن شکلات های خوشمزه و قلعه های زیاد معروف است،  این کشور در سال ۲۰۰۲، مرگ آسان بیماران لاعلاج را قانونی کرد و از کشورهایی است که تحصیلات تا سن ۱۸ سالگی را اجباری کرده است.

اینجا کشوری شکلاتی است!

وقتی اسم بلژیک را می شنویم فورا یاد شکلات های خوشمزه می افتیم، این کشور از سال ۱۶۳۵ با نام شکلات پیوند خورده است. در قرن ۱۸، شکلات و به ویژه هات چاکلت ها بسیار محبوب شدند، ترکیباتی که در شکلات استفاده می شود تحت قوانینی مشخص است تا از تخلفاتی که باعث پایین آمدن کیفیت آن می شود جلوگیری شود، هر شکلات باید حداقل ۳۵ درصد کاکائو خالص داشته باشد. در سال ۲۰۰۷، برای اینکه کیفیت خوب این محصول را حفظ کنند اتحادبه اروپا یک سری استانداردهایی را ایجاد کرد تا شکلات هایی که تحت نام «شکلات بلژیکی» هستند حتما از این استانداردها پیروی کنند، در بلژیک می توانید شکلات های متنوعی پیدا کنید چون در اینجا هر سال ۲۲۰,۰۰۰ تن شکلات تولید می شود و این یعنی به هر بلژیکی ۲۲ کیلو شکلات می رسد!



این کشور ۳ زبان رسمی دارد!

کشور بلژیک سه زبان رسمی آلمانی، هلندی و فرانسوی دارد و انگلیسی زبان خارجی در نظر گرفته می شود  در این کشور ۵۹ درصد افراد هلندی، ۴۰ درصد فرانسوی و ۱ درصد آلمانی صحبت می کنند و در کل، فقط ۷۷۰۰۰ نفر در این کشور به زبان آلمانی صحبت می کنند.

سیب زمینی سرخ کرده در اصل برای بلژیک است

سیب زمینی سرخ کرده غذایی فرانسوی نیست بلکه در اصل از بلژیک آمده اما همچنان فرانسه ادعای این را دارند که اصلیت این غذا برای کشور آن هاست، بلژیک توضیح می دهد که سیب زمینی سرخ کرده را برای این French Fries می نامند که دو کشور فرانسه و بلژیک زبان و مرز مشترکی دارند. طبق گزارشاتی که روزنامه ها منتشر کردند در دره میوس سیب زمینی ها از سال ۱۶۸۰ کاملا در روغن غوطه ور شده و سرخ می شوند، مردم این دره عادت دارند که ماهی های کوچک را سرخ و سپس بخورند، در فصل سرما که دسترسی به ماهی نیست و آب رودخانه یخ می زند به جای ماهی، سیب زمینی ها را خرد کرده و در روغن سرخ می کنند. در سال های اولیه استفاده از سیب زمینی سرخ کرده در این کشور، آمریکایی ها و سربازان انگلیسی به بلژیک آمدند و این غذای خوشمزه را خوردند و برای اولین بار واژه  French fries توسط آن ها استفاده شد، آن ها برای این اسم آن را French گذاشتند چون زبان رسمی و زبان محلی بلژیکی ها، فرانسوی بود و شاید برای همین فکر می کردند که در فرانسه هستند!


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.