آریوس پرواز پارس

آریوس پرواز پارس

آژانس هواپیمایی آریوس پرواز پارس
آریوس پرواز پارس

آریوس پرواز پارس

آژانس هواپیمایی آریوس پرواز پارس

۴ سفر ماجراجویانه در دل طبیعت برای فرار از روزمرگی !!

آلبرتا (Alberta)، کانادا

استان آلبرتا یکی از غربی ترین سه استان کانادا است. این استان اغلب به عنوان " استان انرژی" کانادا شناخته شده است، آلبرتا خانه بیش از 4 میلیون نفر است و این تعداد به سرعت در حال رشد میباشد. دو شهر بزرگ آلبرتا، ادمونتون مرکز استان آلبرتا و کلگری بخش عمده ای از این جمعیت را پوشش میدهند، هرکدام از این  شهرها جمعیتی بیش از یک میلیون نفر دارند!

آلبرتا یک رهبر جهانی در صنعت نفت و گاز است، اما با این حال جایگاهی برای یک اقتصاد صنعتی و خدماتی پر جنب و جوش و به سرعت در حال رشد میباشد. آلبرتا باید از فرصتی که این رشد اقتصادی بوجود آورده تشکر کند، چراکه بخاطر همین رشد اقتصادی این استان به مقصدی برتر برای مهاجرت به کانادا تبدیل شده است. علاوه بر این امروزه استان آلبرتا یکی از مرفه ترین استان های کانادا است و در سراسر جهان بخاطر وجود استاندارد بالای زندگی در آن به رسمیت شناخته شده است.

اقتصاد و استخدام در آلبرتا

اقتصاد آلبرتا به وسیله صنعت انرژی پر رونق خود رانده میشود و این صنعت یک کارفرمای بزرگ در استان آلبرتا بشمار میرود. بطور مستقیم از بین هر 16 شغل 1 شغل در استان آلبرتا مربوط به صنعت انرژی است. بخش تولید آلبرتا نیز در دهه گذشته دو برابر شده است و همچنین نوآوری در تولید باعث شده است تا صنایع جدید استان آلبرتا را به یک رقیب قوی در بازارهای جهانی تبدیل کند.

علاوه بر صنعت نفت و گاز، جنگلداری نیز یک صنعت مهم با ارزش 6 میلیارد دلاری در سال میباشد. همچنین آلبرتا به صورت سنتی بستری برای صنعت بزرگ کشاورزی و دامداری میباشد که همواره بخش مهمی از فرهنگ و اقتصاد این استان بوده اند.

در سالهای اخیر حتی با توجه به افزایش تعداد مهاجران مقیم دائم و همچنین زندگی کارگران خارجی موقت و کار در این استان، نرخ بیکاری در آلبرتا همچنان رو به کاهش است. به غیر از در دسترس بودن شغل در استان، مردم بخاطر وجود استاندارد بالای زندگی در آلبرتا، از کار کردن در این استان لذت میبرند. 
آلبرتا جایی است که دشت و کوههای راکی به هم می رسند و در واقع آلبرتا را می توان دریچه ی ورود به پارک های ملی کانادا دانست چون ۵ تا از آنها در این منطقه وجود دارند. آلبرتا، مناظر و جاذبه‌های فراوانی دارد و دیدن گاومیش هایی که به همراه بچه هایشان در حال عبور از رودخانه هستند، از آن دسته مناظری است که در کمتر جایی دردنیا می توان دید.
عطش ماجراجویی تان را می توانید با قایق‌ سواری، کوهپیمایی و ماهیگیری در دریاچه‌ ها سیراب کنید و در آن سوی کوه ها هم پاییتخت استان Edmonton، نمایه ی فرهنگی زیبای از شهر را پیشنهاد می دهد.

وسترن اسلپ (Western Slope) کلرادو، آمریکا

وسترن اسلپ منطقه ای بسیار وسیع ازشمال «گلن‌وود اسپرینگز» (Glenwood Springs)، تا غرب «فروتا» (Fruita) و جنوب «دورانگو» (Durango) است که اگر چه منطقه ی وسیعی است اما ارزش دیدن را دارد.
جاذبه‌ های وسترن اسلپ، آن را برای آف رود بسیار لذت ‌بخش کرده‌ است. شمال تا جنوب، شرق به غرب این سرزمین آماده‌ ی به چالش کشیدن شما در آف رود است. غذاهای خاص وسترن اسلوپ هم یکی دیگر از مواردی است که در سفر به این منطقه نباید از یاد برد.

آلبرتا غربی ترین استان سرسبز( Prairie Provinces) کشور کانادا می باشد. اغلب از این استان به عنوان “استان انرژی” نام می برند. جمعیت آن بالغ بر 3/3 میلیون نفر بوده و روز به روز در حال افزایش می باشد. اکثر جمعیت در دو شهر اصلی استان زندگی می کنند. ادمونتون (Edmonton) (که مرکز استان است ) و کلگری (Calgary) هر کدام بالغ بر یک میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده اند. این استان سرآمد تولید نفت و گاز در جهان است و صنایع مختلف و شغل های خدماتی در آلبرتا در حال افزایش می باشند. به کمک فرصت های شغلی ایجاد شده پس از رشد اقتصادی استان، آلبرتا یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجران به کانادا شده است. امروزه این استان به واقع متمول ترین استان کانادا و دارای سطح بالای زندگی است.

شبه‌جزیره کامچاتکا، روسیه

کامچاتکا منطقه ای بسیار گسترده و دور افتاده در شرق کشور روسیه است که تقریبا گشتن همه ی آن، کار کاملا غیر ممکنی است اما از آرزوهای دیرینه ی هر گردشگری است. اگر اهل ماجراجویی هستید بد نیست بدانید بیشتر مناطق این شبه جزیره هنوز هم ناشناخته باقی مانده است و مناطق بکر زیادی دارد.
یکی از شهرهای اصلی این منطقه، Petropavlosk نام دارد که هنوز هم جایی بسیار آرام باقی مانده است. کامچاتکا جایی است که فقط یک ماجراجوی واقعی می تواند از آن دیدن کند.

پوکن، شیلی 

در ساحل شرقی «دریاچه لاگو ویلاریکا» (Lago Villarrica) در شیلی، شهر «پوکن» (Pucon) قرار گرفته است. این شهر هتل‌های متعددی را در خود جای داده است. مثل تمامی شهرها با اقامت در این هتل‌ ها می‌توانید تجربه‌ ی غذاهای آن منطقه را بدست آورید.
تصور کنید وقتی که شما در ساحل گرم این منطقه خوابیده ‌اید یا دارید در دریاچه آن، آب‌ تنی می کنید، می‌توانید ابرهای سفید حاصل از فعالیت‌های «آتشفشان ویلاریکا» (Villarica Volcano) را ببینید! معمولا از هر کسی که بپرسید بهتان می گوید که این آتشفشان، فعالترین آتشفشان آمریکای چنوبی است. حتی در بعضی از فصول می توان روی برف انبوهی که روی قله کوه نشسته، اسکی کرد و خطرناک بودن آن هم مانع انجام این کار توسط افراد ماجراجو نمی شود!

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.